"Pravidelní zákazníci sú z pohľadu online obchodníkov kľúčoví. Až 87 %
všetkých online nákupov urobia práve oni. Pravidelní zákazníci robia
viac ako 18 % všetkých svojich nákupov online a mesačne nakupujú v
e-shopoch v priemere viac ako štyrikrát," uviedla spoločnosť s tým,
že 69 % ľudí na Slovensku nakupuje online oblečenie a módu. Nasleduje
kozmetika (58 %) a obuv (52 %).
Dôvodov, prečo sa ľudia rozhodnú uprednostniť internetový obchod pred
kamenným, je viacero. Šetrenie času uvádza osem z desiatich opýtaných.
Dvaja z troch hovoria, že využívanie internetových obchodov znižuje
stres z nakupovania. Pre 67 % ľudí je online nakupovanie natoľko
pohodlné, že ho využívajú čoraz viac napriek tomu, že tovar musia
niekedy vrátiť. Väčšina ľudí takisto v prieskume uviedla, že online
vedia kúpiť takmer všetko, čo potrebujú.
Z prieskumu takisto vyplynulo, že obyvatelia Slovenska nakupujúci online
sú veľmi citliví na cenu. Pre 73 % z nich je najdôležitejším faktorom
pri rozhodovaní. Dvaja z troch nakupujúcich využívajú veľké zľavy a
sezónne výpredaje. Naopak, viac ako tretina ľudí je ochotných priplatiť
za produkty a služby, ktoré sú ohľaduplné k životnému prostrediu.
Najdôležitejším kritériom pri výbere internetového obchodu je pre
pravidelných zákazníkov najmä možnosť bezplatného doručenia a podrobný
popis tovaru. Naopak, od nákupu ich podľa prieskumu odrádzajú zlé názory
ostatných zákazníkov na sociálnych sieťach a chýbajúce skladové zásoby
požadovaného tovaru.
"Význam online nakupovania rastie a ľudia v ňom nachádzajú
pohodlnejšiu a často príjemnejšiu alternatívu ku kamenným obchodom. Sú
to však nároční zákazníci, ktorí sa neboja porovnávať. Ak chce byť
internetový obchod úspešný, musí svojich zákazníkov poznať a napĺňať ich
potreby," uzavrel generálny riaditeľ spoločnosti na Slovensku Peter Pavuk.